lördag, november 04, 2006

Tröööött

Så var jag då hemma efter en lång dag på jobbet, jobbigt var det men dagen gick fort då vi åkte till Lek & hobby mässan i Frescatihallen. Det var kul men väldigt mycket folk där så vi var bara där några timmar.

Måste ju säga att man blir lite impad av alla dem ( främst män i övre medelåldern) som orkar hålla på att påta med modelltåg, flaskbåtar, radiostyrda flyg, båtar och bilar. Vilken energi och tålamod de har. Önskar ibland att man själv hade det. Men ser det som bortkastad tid faktiskt även om det verkar kul att brinna för något som de nog gör. Själv så brinner jag för film väldigt mycket och mitt företag det är där min energi går åt för det mesta.

Så när jag kom hem då så var det fullt hus här. Mamman hade födelsekalas och de var kvar när jag kom så det blev ingen vila här inte utan det var bara att klistra på smilet och se glad ut, vilket gick utmärkt i dag. Men är de gått så var det jag som slocknade som en klubbad säl.

Dotten har fortfarande sin kompis från Småland här och de har verkligen kul, så kul att de bunkrat upp med ja jag vet inte hur många Red bull men många är det. Tanken är väl att inte sova någonting tror jag.


Ska gå o knoppa nu efter som jag jobbar i morrn också.
Tja Plastpappan