söndag, oktober 22, 2006

Teater!!!

Vi var ju och tittade på dotterns spel i skolan i helgen vilket vi inte ångrar jag och mamman. Tanken var först att jag skulle ha åkt ut till landet och hjälpt till med att dra upp båten men då jag var sjuk så blev det inget med det vilket var tur för mig.
Jävlar säger jag bara vad duktiga de var att spela och dottern sken som en sol när hon agerade på scenen som mrs Corny i Oliver Twist. Man blev verkligen rörd och fick en liten tår i ögat "snyft".

Jag tycker det var riktgt kul att se att hon vågar ta för sig vilket hon inte gjort förut. De spelade så bra så jag och mamman var och tittade både på premiären på fredagen och på lördagen. Det finns en stjärna i familjen helt klart *ler*

Sedan så hade hon en kompis här från Småland, dottern alltså. Hon kom och hälsade på oss, hmm nåja hälsade på dottern för vi såg inte mycket av henne under tiden som hon var här. Kul hade de hur som då dom inte somnade föränn efter 03:30 på natten. Jag vet efter som jag var uppe på toa vid den tiden och hörde dem inne i dotterns rum. Så då kollade jag självklart klockan för att se vad den var. Annars när man gör sina ärenden på natten så stapplar man upp som en zombie och vet knappt åt vilket håll man ska gå för att hitta till muggen. När jag på morgonen hörde dem klaga på att de var trötta så sade jag att det var väl inte så konstigt då ni fortfarande var vakna vid halv fyra tiden i natt. Två huvuden vänds då mot mig med förvånad min och säger i kör
Dottern och kompis-" nä det var vi inte alls det".
Jag -" jo då det var ni visst det, jag var uppe då"
Dottern-" Nä det var du inte"
Jag-" jo det var jag visst det"

Ja ni förstår resten det blev lite tjafs men skit samma tänkte jag. De säger ju bara emot för sakens skull. Skulle jag säga att himmlen är blå i dag skulle de säga att den var röd eller någonting sådant. Tonåringar! så är de det får vi leva med helt enkelt. Rackarungar tänker jag bara.

Ja i morgon så blir det då full fart igen då. Vi har några intressanta affärer på gång i företaget som ser riktigt lovande ut och blir de av så kommer jag att slå klackarna i taket. Mer om det nästa gång.

Tjenixen Plastpappan