onsdag, oktober 18, 2006

Politik!!!

Ja jag satt och diskuterade den nya regeringens skandaler på tunnelbanan med en god vän. Han som då är lite blåare än jag tyckte att det var bra att de avgick men att det var lite väl upphåsat. Han skrattade och sade att en kompis till honom som kom från USA bara hade skrattat åt våra skandaler. Ja de är ju inte så konstig i USA är de väl vana vid sådana här skandaler. Vilket vi inte är i lilla Svedala på samma sätt.
Jag som är någonstans i mitten tyckte också att det vara bra, ska man vara kultur minister så ska man betala TV-licens så är det bara.

Så hon den andra som jag inte alls gillar, hon som skulle ha varit våran handels minister men som avgick. Tack vara herren *ler* ja det var väl lika så bra det. Att först ha sänkt ett företag som hade en budget på 700 miljoner bäddar ju inte direkt för rollen som handels minister och att hon sedan hade betalat barnflickorna svart och inte hade mage att säga det i Tv är inte heller så bra. Jag tror dock att det som blev spiken i kistan före henne var att hon hade ett hemligt företag i något av skatteparadisen som ägde huset hon bor i här i Sverige ajajaj. Jag tycker visserligen att det var ganska så smart, kallas visst för skatteplanering men man får inte göra sådan när man ska vara i regeringen punkt slut. Folk här hemma ser rött då och hon hade aldrig överlevt speciellt länge om hon nu valt att sitta kvar. Sedan så blir jag lite ARG när hon får en fallskärm på över 1 miljon efter 8 dagar som handelsminister som om hon skulle ha hunnit uträtta något på den tiden, skulle inte tro det.

Så lite om vad som hänt här hemma då jag är sjuk igen och har feber usch, jobbigt värre. Jag gör inte så mycket. Sitter framför datorn eller Tv och sover en hel del.

Dottern gick till skolan för en liten stund sedan ca 12:00 var hon visst. Hon ska nämligen ha något spel (teater) som åttorna har varje år och i år är det då hennes klass tur. Så i närmare 2 veckor har hon gått hemifrån vid 12 rycket och kommit hem vid 19 tiden på kvällen. Jag hoppas verkligen att det blir bra då de lägger ner så mycket tid på det. De ska visst spela Olivier twist. Premiär nu på fredag, hoppas jag är frisk då.

Mamman då ja hon har varit på kurs hela veckan lång. Jag tror det är sista dagen i dag faktiskt. Hon tycker den är jättebra på grund av att hon som håller i den är så bra. Kursen handlar hur man ska bemöta anhöriga till de personer som bor där hon jobbar och så blir hon anhörigambassadör när allt e klart. Kul

Nä nu så ska jag vila lite
Ha det Plastpappan