söndag, november 12, 2006

Sköna söndagen

Så var det då slut på en skön vecka där jag inte jobbat så mycket på vanliga jobbet utan kunnat göra lite utav mina egna grejor.

Flickebarnet började skolan igen efter höstlovet. Det var ju med blandade känslor som hon gick till skolan på måndagen, både roligt och tråkigt på samma gång.
Sedan så har det inte hänt så mycket i veckan faktiskt. Förutom att jag varit på Svensktbredband och jobbat en del och dottern var på konfirmation på ondagen. Just det ja mamman blev bjuden på restaurang av en kompis på tisdagen ( det var en födelsedagspresent). De var visst på nyöppnade helenes krog vid Mariatorget ( rekomenderas varmt av mamman). Det är ju så att kompisens föräldrar äger stället så bokning av bord var inga problem så klart. De hade stand up på tisdagar så de hade nog väldigt roligt.

Sedan nu i helgen så var fredagen soft. Dottern lagade en kanonmiddag, hon borde bli kock. Efter det så tittade vi på Idol och gick och lade oss.

Lördag morgon gick ut och gick stavgång och gick förbi The Phonehouse för att skriva på en skadeanmälan för min telefon jag lämnat in, tydligen blir det ett försäkringsärende suck. Sedan så handlade jag lite och var på apoteket innan jag gick hem.

På Kvällen så var vi hos min mamma och åt middag. Jag, mamman, dottern och min lilla syrra. Det var trevligt och mycket gott som alltid. Undrar när morsan min lärde sig att laga mat? Det kunde hon då inte när jag växte upp *ler*. Kommer ihåg en jul för länge sedan då hon bakade och var så stolt att det blev några kakor så hon bjöd över min moster och mina kusiner. Tror nog att det är något som vi aldrig kommer att glömma. Kakorna såg fina ut men när vi skulle bita i dem så var det som att bita i cement, de var stenhårda helt enkelt. Hur som så har hon kommit över det nu, min mamma alltså och kan laga riktigt bra mat.

I dag så har vi städat lite, jag ska ha styrelse möte hemma. Mamman och dotten ska åka till kappahl och byta något, tror det var en tröja som var för stor.

Ska sluta nu för de kommer snart styrelsen alltså.

Mvh Plastpappan

1 Comments:

Blogger sandra said...

Halloj efter helgen! Fasen vad synd att vi missade middagen i lördags. Hade verkligen velat träffats :-( Jaja, men sånt är livet. Hektiskt. Kram på dig!

13/11/06 16:50  

Skicka en kommentar

<< Home