måndag, november 06, 2006

Plastpappans logg

Kl 06:30 Går upp och dricker kaffe och äter frukost med min vackra flickvän mamman. Sedan så väcker hon dottern och vi vinkar hejdå till mamman.

Kl 07:00 Tänkte sitta och snacka lite med dottern på morgonen innan hon gick till skolan, men hon gick in på sitt rum och åt frukost. Så det blev inte mycket med det tyvärr. Vid 07:45 så gick hon till skolan och jag sitter här all alone. Tittar lite på en film på en av filmkanalerna Bang bang orangotang, sorglig historia så här långt, får väl se hur det slutar.

Kl 08:20 Loggar in på world wide webb och surfar runt lite innan jag landar här.Sittandes och skriva på bloggen.

Kl 08:38 Nutid: sitter fortfarande och skriver, tar lite tid då jag stavar som en 5- åring och hela tiden måste rätta mig själv *ler*. En kompis ringde precis ( han jag startade företaget med) och sade att som VD ska du hålla i styrelsemötena och se till att det går bra och så. Nä nu ska jag sluta för tillfället. Kommer flera inlägg under dagen. Jag tänkte ni skulle få se hur en dag för en plastpappa kan se ut.

Kl 12:11 vaknade till efter att ha legat och sovit en stund på nu på morgonen. Tittar på klockan och ser att hon är lite över 12:00 så det är dags att röra på sig lite.
kl 12:22 Går och sätter på kaffe, mamman ringer ojoj ska prata lite med henne. Ska skriva klart sedan. Så ja då var jag tillbaks. Oj nu ringder det igen *ler*.

Kl 12:46 Ja då är jag här igen då. Det var fan vad det ringer i dag. Min mamma, kompisar och så lilla älsklingen min, mamman så klart. Jaha så ringer det igen då.
- " ja hallå!!! blablabla.

Kl 13:05 Klart företagrelaterat igen. ja det blir en hel del sådant faktiskt. Nu ska jag zippa lite på kaffet jag hällde upp för en kvart sedan och efter det så ska jag gå ut och gå stavgång.

Kl 13:21 Ja jag måste bara lägga in denna länk som jag hittade när jag satt här & sippade på kaffet
Vi har fått bra kontakt. Ville bara vissa att det finns de plastföräldrar som verkligen lyckas bra i sin nya roll som förälder.

Kl 13:30 Ut på promenad Stavgång med andra ord. Ska gå till Fridhemsplan och lämna några filmer + klippa apoteket. Så jag tänkte att det skulle passa bra att gå en sväng då också.

Kl 15:20 Hemma igen efter min lilla sväng och vad hittar jag väl då? jo en liten tjej som ligger och snusar på soffan. ja dottern har kommit hem från skolan medan jag var ute.

Kl 15:50 Sorterar min medicin i dagsdoser som jag ska ha med mig när jag jobbar.

Kl 16:12 Kollega nr 2 ( den andra killen som jag startat företaget tillsammmans med ringer och säger att han kommer hem till mig.

17:05 Han har hittat hit. Vi ska sitta och jobba med våran hemsida, sedan så ska vi till Svensktbredband och jobba lite grann. De är en av våra kunder.

Kl 17:15 Börjar med middagen, ska göra korv gryta mmm. Eller snarar salig blandning ala plastpappan. Brukar bli bra för det mesta och det funkar att göra det på vilka ingredienser faktiskt. Tänka va och det har jag kommit på *ler*.

Kl 17:20 mamman kommer hem, dotter halvsover i soffan och jag o kollega 2 sitter och håller på med våra nya visitkort+ filar på brödtexterna till hemsidan.

Kl 17:50 Äter middag sittande framför datorn, mamman och dottern äter i köket något senare. Vi ska ju dra snart.

Kl 19:07 Shit vad kl är mycket, ringer till Svensktbredband och säger att vi sitter och håller på med hemsidan och tiden rann i väg och nu så är det ingen idè att dra till bagis där de har kontor. Vi ringer dem och säger strax efter detta och att vi kommer i morgon.

Kl 21:23 Kollega nr 2 går hem och jag gör klar visit korten och mailar dem till kollegorna för att höra vad de tycker.

Säger god natt till dottern efter som kl snart är 22:00 då hon ska knoppa. Mamman och jag tittat på Prison break. Mycket bra serie tycker jag. Annat en alla dokusåpor det här helt klart.

Kl 23:39 mamman släckte precis lampan för att sova för natten och jag skriver dagens sista rader här på bloggen. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll och god natt och sov gott.

Mvh Plastpappan