söndag, november 05, 2006

Hemma och ledig i dagarna 3

Så var jag då ledig efter att ha arbetat hela helgen. Ska inte jobba förens om 3 dagar alltså på torsdag, SKÖNT.

Hmm vad ska man nu hitta på då? någon som har något förslag? det enda jag vet är att jag ska ta tag i träningen och att jag kommer att jobba med företaget en del. Resten får komma som det kommer helt enkelt, det kan vara skönt att inte ha allt planerat in i minsta detalj jämt vilket jag brukar ha. Blir väl sitta o titta på Tv-n och pilla mig i naveln skulle jag tro.

Ja så fick jag kritik från mamman att min lilla blogg mest handlar om mitt företag och inte om dottern, hmm ja det kanske stämmer. Ska tänka på det men när man nu brinner för något så är det ju svårt att inte skriva om det. Då menar jag inte att jag inte brinner för min dotter vilket jag gör utan att det ibland kan vara svårt att skriva något om vad hon har haft för sig. Ska bli bättre på det jag lovar.

Idag då, kom hem precis lagom till middagen. Vi åt något som vi inte ätit på väldigt länge pommesfrittes gott men jag kunde inte låta bli att känna mig lite onyttig.
Sedan så satt vi och tittade på 4400 på TV-n medan dottern spelade Sims 2. Hon håller på att bygga upp Silverdalen på min inrådan, vilket är orten i Småland som mormor och morfar bodde i förut och där hennes bästis bor, hon som var och hälsade på här i helgen. Verkar tydligen kul då hon kan sitta väldigt länge och bygga hus, karaktärer och sådant.

ja livet som plastpappa är något jag kanske inte har skrivit så mycket om ännu, men det är ju aldrig försent att börja skriva lite mer om det eller hur.

Innan jag träffade mamman så hade jag ett väldigt utsvävande singelliv med krogen, kompisar och allt vad det nu kunde vara. Ett liv med väldigt lite annsvar för någonting förutom mig själv helt enkelt. Så kom då mamman och dottern in i mitt liv och huxflux så hade jag en väldig massa ansvar som jag inte var van vid. Sätta gränser och vara konsekvent i dem samtidigt som jag skulle vara den glada knäppa killen som de båda tyckte och tycker så mycket om. Jag kan bara säga att det blev världens krock och jag visste varken ut eller in ett tag. Först så var jag nog bara knäpp och galen (rolig)sedan så blev jag tråkig och sur. Sedan så började jag att hitta en balans i det hela att var lite knäpp och galen och lite allvarlig också. Vilket jag tror det är där jag befinner mig just nu. Som jag brukar tänka och försöka leva efter är att.

I dag är dagen din och bara din. Fånga den och lev den fullt ut. För morgondagen vet du ingenting om och kan ingenting säga.

Ja är det något jag lärt mig av att nu mera ha familj är att man kan inte veta någontin om hur morgondagen ska bli. Utan det gäller att fånga nuet och bortse från att någon i familjen kanske har en dålig dag eller så, man måste vara väldigt lyhörd och lyssna på varandra helt klart, svårare än så är det inte. Fast får jag säga det själv så är det svårt nog.

Nä nu så måste jag visa lite av min nyfunna visdom och vara lite lyhörd, eftersom alla har gått och lagt sig för natten och mamman ligger och trånar *ler*..

Hej Plastpappan