torsdag, november 16, 2006

Hem ljuva hem i skuggan av växthuseffekten

Ja så var det då ledigt igen i dagarna 3. Ska verkligen bli skönt att få ta igen sig ett litet tag. Ska ta och gå och träna på gymmet i morgon tror jag hm vet jag.

Här hemma är det lugnt i kväll jag sitter här fram för datorn och jobbar, surfar och spelar lite spel medans mamman och dottern sitter och tittar på Ghostwhisperer på tv-n, verkar vara spännande utefter deras ljud och läten från vardagsrummet.

Jag tänkte förövrigt ta upp något som jag tycker är viktigt, miljöförstöringen och växthuseffekten som är väldigt mycket i fokus nu med miljökonferensen i Nairobi och allt. Det är mycket viktigt att vi som är vuxna tar vårat ansvar och ser till att det finns något kvar till våra barn och deras barn när de växer upp. Som det ser ut nu så lever vi för mycket i nuet och tänker bara på oss själva och struntar i framtiden, SKRÄMMANDE VI MÅSTE VAKNA NU.

Sedan till detta att de stora länderna med mycket utsläpp inte tycks bry sig tex USA och Kina skrämmer mig också mycket. Att vi sedan i Lilla Sverige ligger bra till för att skapa en förändring gör ju inte mycket till när dessa inte gör ett jävla dugg.

Hur som så tycker jag även att varje person kan göra sitt lilla för att hjälpa till. Stöd olika miljöprojekt, källsortera, köra mindre bil och ta kollektivtrafiken är något som vi kan och bör göra och tänka på tycker jag.
Hur som så har jag nu fått mitt sagt i denna fråga och har väl kanske inte så mycket att till lägga för tillfället.

Kom gärna med förslag på vad vi som personer kan göra i det lilla för att bidra med att förbättra miljön och vår framtid.

Mvh Plastpappan

Ps. Klicka på rubriken för att lära er lite om växthuseffekten ds.