söndag, oktober 01, 2006

Möblering och bakning.

Hej ja gårdagens vila och powerwalk var riktigt skönt och givande, defenetift något som jag var i behov av efter en tuff vecka. Som jag sade så pillade jag mig mest i naveln och tog det lungt, min pappa var här och lämnade en byrå som dottern ska ha i sitt rum så helt ensam var jag inte ändå.

Så det är det som händer här hemma idag. Möblering av hennes rum. Trodde i min naivitet att vi bara skulle ställa in byrån i hennes rum, men nej då vi skulle flytta på alla möbler och göra snyggt i hennes rum.

Jag gick ut för att ta ytterligare en powerwalk och köpa jäst för det ska bli bakning idag, mm gott. Hur som så var mamman och dottern i fullgång att pula runt i hennes rum när jag kom tillbaks efter min promenad på ca 1 timme.

Puh säger jag, det blir ingen lätt uppgift detta tänkte jag i mitt stilla sinne var har vi skyfflarna? ja ni som har tonåringar vet vad jag talar om eller hur. Vi behöver dem för att överhuvudtaget ta oss in i hennes rum. Ser formligen ut som om en orkan gått igenom hennes rum. Ja de har ju en tendens att verkligen stöka till.

Ha nu en bra dag så hörs vi i morgon så ska jag berätta hur hennes rum blev.

Mvh Plastpappan